Leveransvillkor

Ingående av avtal och uppsägning
Rhomberg Jewellery förbinder sig att acceptera kundens beställning i enlighet med villkoren på webbplatsen. I händelse av skriv-, tryck- eller beräkningsfel på webbplatsen har Rhomberg Jewellery rätt att dra sig ur avtalet.

Kunden har rätt att säga upp detta avtal inom fjorton dagar utan att ange skäl. Ångerfristen är fjorton dagar från den dag då du eller en av dig angiven tredje part, som inte är transportör, tog de sista varorna i besittning.
Ångerrätten gäller inte för följande avtal:

Avtal om leverans av varor som inte är prefabricerade och för vilkas tillverkning konsumentens individuella val eller bestämmande är avgörande eller som är tydligt anpassade till konsumentens personliga behov, avtal om leverans av förseglade varor som inte är lämpliga att returnera av hälsoskydds- eller hygienskäl om förseglingen har avlägsnats efter leveransen.

Leverans
Om inget annat avtalats sker leverans fritt lager till den av kunden angivna leveransadressen. För att hålla det totala antalet paket så lågt som möjligt av miljöskäl skickar vi alla smycken i en beställning tillsammans i ett paket. Detta innebär att det kan bli en leveransförsening om någon av de beställda varorna inte finns i lager. Den beräknade leveranstiden för hela beställningen visas i kundkorgen under beställningsprocessen. Om du föredrar en delleverans, vänligen kontakta vår kundtjänst. Standardleveransen av våra artiklar är fri från fraktkostnader till alla EU-länder från ett ordervärde på 560,00.

För leverans utanför vårt leveransområde, vänligen kontakta vår kundtjänst: info@rhomberg.de.

Förfallodag och betalning, dröjsmål
Kunden kan betala inköpspriset online. De tillgängliga betalningsmetoderna listas i kassan. Om kunden försummar att betala har Rhomberg Jewellery rätt att ta ut dröjsmålsränta.